Recordings Exceptional CD, Spain. Scherzo Magazine, February 2004 |
Janácek;
Violin Sonata Shostakovich; 19 preludes from Op. 34 (Transcribed by Dmitri Tsiganov) Prokofiev;Violin Sonata nº 1 op.80 Kai Gleusteen violin Catherine Ordronneau piano AVIE Crear AV 0023. DDD. 66’30’’. Recorded: Argyll, IX//2002. Producer: John Hadden. |
What the critics say: "More than any other duo, Gleusteen and Ordronneau’s interpretation sounds like it is under the control of a single intelligence. While other duos sound like they have come to an understanding and agreed to a degree of give-and-take, they sound like they went over the entire score together note by note and plotted out everything they would do, paying equal attention to each other’s parts. Ensemble of this quality is rare. (…) I hope to hear more from these superb musicians." American Record Guide Moreover, Kai Gleusteen plays them with poise,
understated elegance and, where appropiate, an infectious sense of
irony." Un disco superior, cálido, de musicalidad
rica, desbordante, inagotable." |
Four Stars, Le Monde de la Musique, BBC Magazine |
Dvorák;
Violin Sonata No. 3 in C minor, op 100 Franck; Violin Sonata No. 3 in C minor, op 45. Grieg; Violin Sonata No. 3 in C minor in G minor, op 45. Kai Gleusteen violin Catherine Ordronneau piano AVIE Crear AV 0037. DDD. 67’28’’. Recorded: Argyll, VI/2003. Producer: John Hadden. |
What the critics say:
"A breath of fresh air seems to blow through these recordings, made on the West coast of Scotland. The recorded balance is extremely natural and the playing has this quality too. For all their sensitivity to mood, colour and the expressive details of melody and harmony, Gleusteen and Ordronneau give a direct, faithful view of the music, never tilting the expression so as to offer a partial, personal interpretation." Gramophone 2004 ____________________________________________ "The fine new recording from Kai Gleusteen and his regular accompanist, Catherine Ordronneau, lacks nothing in adrenaline flow but exhanges the fire-and-drive physicality of the celebrated Perlman-Ashkenazy Decca classic for a more poetically wide-ranging response. They may not exalt in this hothouse score to quite the same extent, but Gleusteen’s silvery purity and ear-ringing intonation prove seductive throughout, particularity in the enchanting finale." The Strad Magazine "(…)
la combinación violín
piano (…) con un programa conformado por tres obras maestras
indiscutibles de esta forma, las tres de la segunda mitad del siglo
XIX, las tres muy diferentes entre sí y, por ello mismo, vehículos
perfectos para demostrar la versatilidad de los intérpretes.
Desde la pasión desbordada de la sonata en do menor de Grieg
a la coherencia e intensidad de la Sonata en la mayor de Franck, pasando
por la encantadora sencillez y campechana poesía de la Sonatina
en Sol mayor de Dvorák, la labor de ambos solistas no tiene
desperdicio. Perfectamente compenetrados, tocan con fuerza, con nervio,
intentando ir más allá de las notas escritas en la partitura,
siempre en pos de la expresión." "Crear es un espacio construido y desarrollado
para la creación musical y de las artes visuales en Escocia,
donde los músicos pueden acudir a ensayar y grabar en un ambiente
relajado y alejado del estrés diario. Situado frente a la Isla
de Jura y rodeado de campiña con la única compañía
(según reza el libreto) de las ovejas. Esta introducción
al lugar de grabación cobra importancia dado el ambiente de
relajación y distensión que trasmite la escucha de este
disco dedicado a tres obras que contrastan entre si y que, dado el
nivel de exigencia que poseen se convierten en un selectivo test. (…)El
secreto está en el diálogo fluido y la ausencia de crispación.
Es pura alegría, como denota la refrescante lectura de estos
músicos(...)" www.amazon.com
To purchase these recordings online: www.voiceoflyrics.com/interp/gleusteen_e.html ____________________________________________
|